EFOP-2.2.14-17-2017-00023
"Minőségibb ellátással az eredményes társadalmi integrációért"
- Kedvezményezett neve: Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat
- Projekt címe: "Minőségibb ellátással az eredményes társadalmi integrációért"
- Projekt azonosítószám: EFOP-2.2.14-17-2017-00023
- A szerződött támogatás összege: 100 000 000 Ft
- Támogatás mértéke: 100 %
- A projekt megvalósításának kezdő időpontja: 2018.04.01.
- A projekt fizikai befejezésének napja: 2019.11.30.
A projekt tartalmának bemutatása:
EFOP-2-2-14-17. A nevelőszülői hálózatok infrastrukturális fejlesztése "Minőségibb ellátással az eredményes társadalmi integrációért" Az intézmény pályázatot nyújtott be a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság támogatásával az EFOP-2.2.14-17.EFOP-2-2-14-17. felhívására 2017. évben. A pályázat sikeres volt. A támogatási szerződés aláírásra került. A pályázat megvalósításának kezdő időpontja 2018. április 01. napja. Időtartama 18 hó. A pályázat megvalósítására elnyert összeg: 109.493.487,-Ft. A projektet a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat valósítja meg.
A projekt céljainak meghatározása
- A nevelőszülői családok infrastrukturális fejlesztése a hálózati feladatok minőségi ellátása és a területi ellátottság lefedettségének növelése érdekében.
- A gyermekek gondozását, fejlesztését szolgáló tárgyi eszközök használatba vételének biztosítása a nevelőszülői háztartások számára annak érdekében, hogy javuljon a gyermekek ellátásának színvonala.
- A nevelőszülői családokban élő gyermekek családi életre történő felkészítésének, a kulturált szabadidő eltöltésének támogatása eszközbeszerzéssel.
- Nevelőszülői ellátásban részesülő gyermekek, fiatal felnőttek mentálhigiénés, pedagógiai, szocializációs és társadalmi integrációs szükségleteire fókuszáló eszközbeszerzés és az ahhoz kacsolódó humán erőforrás megerősítése a nevelőszülők, és a nevelőszülői hálózat szakembereinek tudásbővítése és kompetencia fejlesztése által.
- Szakmai továbbképzés keretében a nevelőszülők készségeinek fejlesztése, problémamegoldó hatékonyságának növelése, nevelőszülői szerep erősítése új információk közvetítése. Nevelési nehézségekkel küzdő szülők mentális erősítése.
A megvalósítás, projektirányítás és a fenntartás szervezete:
Projekt menedzsment:
A projekt menedzsere Deresné Tanárki Mária a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ intézményvezetője.
A projekt pénzügyi vezetője Kovács Józsefné a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat Gazdasági Osztályának csoportvezetője.
A projekt szakmai vezetője Ánosi Péter, a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat intézményvezető-helyettese.
Szakmai megvalósítók:
Külső szakértők:
Közbeszerzési szakértő: A pályázat megvalósulásával összefüggő közbeszerzési eljárások előkészítése és lebonyolítása, valamennyi rész dokumentálása, a kapcsolódó szerződéskötések előkészítése, továbbá közbeszerzési szempontból az eljárások megfelelőségéért való teljes körű felelősségvállalás.
Műszaki ellenőr: A műszaki ellenőr az építtető megbízásából a kivitelezést ellenőrzi, ez a személy jogszabályoknak, előírásoknak való megfelelőség mellett az építkezés minőségét is vizsgálja.
Az elérendő célokhoz szükséges tevékenységek bemutatása
Háztartási gépek beszerzése, azok időleges használatba adása előzetes igényfelmérés alapján. Az igényfelmérő lapokat minden nevelőszülői család részére elküldtük. Az igényfelmérő lapon felsorolásra kerültek eszközök, melyek közül a nevelőszülők megjelölték azokat az eszközöket, amely beszerzésével az általuk nyújtott ellátás minősége javíthatóvá válna. Minden nevelőszülő rövid indoklással is ellátta az igényfelmérő lapot, arra kitérve, hogy az eszköz beszerzését mi indokolja. A háztartási eszközökön felül olyan eszközök is felsorolásra kerültek, amelyek a nevelőszülőnél elhelyezett gyermek gondozásának, fejlesztésének tartalmi és minőségi színvonal növekedését szolgálná.
Az eszközök használatba adása használatba vételi megállapodással történik, mely alapján a nevelőszülő vállalja, hogy az eszközt rendeltetésszerűen használja, állagmegóvásáról gondoskodik. Az eszközök selejtezésig az intézmény tulajdonába maradnak, minden évben leltározásra kerülnek, amennyiben használatukra a nevelőcsaládban nincs szükség, visszavételezésre kerülnek. Az eszközök vonatkozásában 5 év fenntartható működést biztosít a Nevelőszülői Hálózat. A használatában lévő eszközök meghibásodása esetén a nevelőszülőnek írásban jeleznie kell a problémát, amennyiben az eszköz nem javítható, a vonatkozó szabályozás szerint selejtezésre kerül.
A gyermekek gondozását, fejlesztését szolgáló tárgyi eszközök használatához kapcsolódó kompetencia fejlesztés nevelőszülők számára.
A tréning alkalmak általános célja, hogy segítse a nevelőszülőket képessé válni a rájuk bízott gyermekek hatékonyabb és konstruktívabb megsegítésében összetettebb problémák esetében is. Segítse elő önismeretük, szakmai tudatosságuk, szemléletük bővítését az átadott komplex ismeretek által. A tréningek során elérendő általános cél, hogy a résztvevő nevelőszülők attitűdje változzon, erősödjön bennük, hogy a játékok egyfajta habilitációs eszközök is, amelyek segítségével a gyermekeknek a közösségben való részvétele javítható, kiteljesíthető, mindamellett, hogy részképességeik is fejlődnek, s személyiségük fejlődésének is eszközei lehetnek.
A tréningek során elérendő cél, hogy a résztvevő:
- legyen motivált a nevelőszülői munkájához fűződő saját attitűdjei, elvárásai és a benne feszülő ellentmondások feltárására, tudja illetve akarja azokat tisztázni, a realitáshoz igazítani;
- legyen képes alkalmazkodni a csoport által elfogadott normákhoz és a megfogalmazott keretekhez, szabályokhoz;
- legyen képes együttműködni a csoporttal és a csoport vezetőivel a saját személyiségének és kommunikációjának fejlesztése során;
- legyen képes a kapcsolatban résztvevő felek lelki állapotának, érzelmeinek, viselkedésének változásait tisztán észlelni, és a változás lehetséges okait megkeresni, értelmezni;
- legyen képes együttműködni a csoporttal és a csoport vezetőivel a saját személyiségének és kommunikációjának fejlesztése során;
- legyen képes a megszerzett tudását a gyakorlatba átültetni, és törekedni a tapasztalatból való tanulásra;
- az emberi kapcsolatokban jelentkező problémák kezelésénél az elsajátított módszereket tudja alkalmazni elméleti tudásának felhasználásával együtt;
- legyen képes a gyakorlatból merített nevelési vagy konfliktus helyzeteket másokkal együttműködve elemezni, konfliktusait hatékonyan megoldani;
- alakítson ki a stresszt, feszültséget, konfliktust okozó helyzetek felismeréséhez, rendszerben szemléléséhez és kezeléséhez megfelelő képességet.
Mivel a tréning a nevelőszülőséghez kapcsolódó készségek fejlesztésén, az elméleti ismeretek és a gyakorlat integrálásán, a szakmai önismeret, tudatosság növelésén dolgozik, a foglalkozások hatására a nevelőszülői feladatok megoldásának hatékonyabbá válását várjuk el a képzésben résztvevők esetében. Kompetencia fejlesztés a különböző terápiás eljárások és fejlesztő programok megvalósításához, a beszerzett eszközök használatához kapcsolódóan a nevelőszülők, szakmai megvalósítók részére 5 témakörben történik információátadás, mely havonta 1 alkalommal, 4 órában nyújt általános szakmai ismerteket. A foglalkozásokon 55 fő vesz részt, nevelőszülők és nevelőszülői tanácsadók egyaránt.
Részképességzavarok fejlesztése témakörben gyógypedagógus szakember bevonásával általános ismertetés a fejlesztő eszközök használatát illetően. Az ismertetés kiterjed arra is, milyen részterület fejlődése érhető el az egyes eszközök használatával. Ezen alkalmakkor sor kerülne terápiás eszközök hatékonyságának ismertetésére, valamint arra, milyen eredmények várhatóak az eszközhasználattól a gyermek fejlődésében. Várható eredmény, hogy a fejlesztő eszközök rendszeres használatával, javul a téri tájékozódás, fejlődik a testséma tudat, optikus és hallási észlelés fejlődik, pozitívan hat a figyelemre, fejlődik a szem-kéz koordináció, nagymozgások, finommozgás. 7 Bővül a gyermekek szókincse, javul a beszédértés, kifejezőkészség.
A részképesség fejlesztése területen belül ismertetésre kerül a logopédiai eszközök használatának eredményessége. Grafomotoros fejlesztés területének célja, várható eredménye is bemutatásra kerül. Hatékonyan fejleszti a diszgráfia területét, a téri és síkbeli tájékozódást, munkamemóriát, pozitív hatással van a figyelem fejlesztésére. Kihat a nyelvi területek, beszéd fejlesztésére, fejleszti az irányérzéket, kézügyességet, helyes ceruzafogás kialakítását célozza.
Mozgásfejlesztés, szenzoros integrációs fejlesztés témakörben az eszközök használatának ismertetése történik. Részletes szakmai ismertetés történik arról, hogy a mozgásfejlesztés hatékonyan fejleszti az idegrendszert, aktívan hat a beszéd fejlesztésére. Javítja a mozgáskoordinációt, elősegíti mozgásfejlődést. Az egyéni, tervezett szenzomotoros tréning alkalmazásának lehetőségeinek ismertetése, mely fejlesztés elsősorban azoknak a 0-3 éves gyermekeknek ajánlott, akik az életkorukhoz képest elmaradást mutatnak mozgás-, és beszédfejlődés területén, illetve viselkedésük eltér az átlagos gyermekekétől. Ezen kívül azoknak az óvodás gyermekeknek is javasolt ez a fajta terápia, akik az állapot- és mozgásvizsgáló tesztben nem érik el az 50%-os teljesítményt. Heti 3-5 alkalommal kb. 30-40 percet igényel, amit legpraktikusabban otthon lehet kivitelezni. Az egyénre szabott gyakorlatok a nevelőszülők bevonásával otthon is végezhetőek, a gyermek napirendjébe jól illeszthetőek.
Érzelmi intelligencia fejlesztése, meseterápia alkalmazásának lehetőségei témakörben, pszichológus szakember bevonásával. A gyermekek társas készségeinek fejlődését, önismeretének, önuralmának, magatartásának fejlődését segíti elő a mesék használata. A mesék azt állítják, hogy mindazt, ami a világban vagy bennünk rosszul működik, meg lehet változtatni. A mese képes megszüntetni a problémákból keletkező káoszt, és a helyére állítani egyfajta teljességet. A mesehősöknek nincs múltjuk, az állandó jelenben élnek. Nem tervezgetnek, hanem cselekszenek. Folyton mozgásban, „úton” vannak, mert tudják, hogy nem lehet mindent egy helyen megtalálni. Nem is ott keresik. Mennek, mendegélnek, és bárhol járnak, tapasztalatokat szereznek, hogy azokat önmaguk jobbítására fordítsák. A mesékben minden helyzetnek megvan a kulcsa, de meg kell ismerni a zárás és a nyitás törvényszerűségeit, rá kell jönni, milyen titkokat rejt egy fa, virág, bot vagy köpönyeg. A meseterápia nem a mesék értelmezésén alapul, hanem azon a tudáson, amely a mesehősöktől származik: egy gondolat csak akkor nyeri el értelmét, ha megvalósítják. A meseterápia gyermekvédelmi rendszerben történő használatának lehetőségei, gyermekjogi mesekönyvekkel, valamint a pszichológiai társasjátékok szerepe az érzelmi intelligencia fejlesztésében.
Művészetterápia használata a fejlesztésben. Ismerkedés az ABO-ART technikával, eszközök, módszer bemutatása. Lényeges, hogy használata nem igényel rajztudást, bárki végezheti előképzettség nélkül. Nehezen megfogalmazható érzelmek, emlékek, konfliktusok, gondolatok, tapasztalatát tudatosíthatja a résztvevő magában, a kézzelfogható alkotás segítségével, és akár megoszthatja másokkal is élményét, felismeréseit. Fejleszti a képzeletet, a kreativitást, oldja a szorongást. Fejleszti az esztétikai érzéket, erősíti a gyermekek önbizalmát, jótékonyan hat az önértékelési problémákra. Az alkotó munkát szóbeli feldolgozás kíséri, követheti – alkalmazkodva a terápiás cél megvalósításához. Természetesen a gyermekek és felnőttek másként állnak a rajzos, művészetterápiás folyamathoz, de minden korosztály megélheti segítő, gyógyító erejét.
A szerepjáték, bábozás, dramatizálás alkalmazásának pozitív hatásairól drámapedagógus szakember előadásában, és a gyakorlatban is szerezhetnek tapasztalatokat a részt vevők.
Mit tanul a gyermek ezekben a játékokban? Segít a szociális világ bonyolult rendszerének kitapogatásában, a gyermek tanulja élményei átfordítását, gyakoroltatja a társas igazodást, a szociális szerepeket (a gyermekek között elfoglalt helyét). Fejleszti a nyelvi és a kommunikációs képességeket, lehetőséget ad a szociális-, és mozgáskészségek gyakorlására, elindítja a fantázia működését.
Kapcsolattartó helyiség felújítása, vizes blokk felújítása, új mosdó-wc kialakítása, padlóburkolatok cseréje, nyílászárók részleges cseréje (ajtók), fűtéskorszerűsítés, falvizesedés megszüntetése, felületjavítás, festés, világítás korszerűsítése Székesfehérvár Tüzér utca 6. szám alatti ingatlanban. Az ingatlan az intézmény használatában van. A jelenleg működő nagyméretű kapcsolattartó helyiség mellett az épületben található 8 kisebb helyiség felújítását követően jelentősen növelhető a kapcsolattartó helyiségek kapacitása. A felújítással kialakított helyiségek használatával a kapcsolattartások a mai kor követelményeinek jobban megfelelő helyszínt biztosítanának.
A felújítás során projektarányos akadálymentesítést tervezünk. A kapcsolattartó helyiség akadálymentesítése megtörténik, biztosítva az épületbe történő akadálymentes bejutást, és az épületben való akadálymentes közlekedést, küszöbök megszüntetését és mozgássérült wc és mosdó kialakítását, lehajtható pelenkázó elhelyezését. A nyílászárók részleges cseréje során az ajtók cseréjekor 90 cm-es ajtók kerülnek beszerelésre. A helyiségek festése során a vakok és gyengén látók érdekében a megfelelő színkontrasztok használatával a falfelülettől eltérő színű mázolást alkalmaznak a nyílászáró körül.
Kerekesszékes gondozottak, illetve mozgássérült hozzátartozók akadálymentesen közlekedhetnek, így hozzátartozójukkal való kapcsolattartási joguk nem sérül.
A helyiségek bútorzattal nem rendelkeznek, berendezésük eszközbeszerzéssel biztosítható. Az alábbi eszközök beszerzése szükséges.
A Nevelőszülői Hálózat feladat ellátási hatékonyságának növelése szervezetfejlesztéssel.
Szemléletformáló, fejlesztő, tehetséggondozó és prevenciós tevékenységgel kapcsolatos tudásbővítő előadások, felkészítések a szakellátásban dolgozó nevelőszülői tanácsadók számára, 10 fős csoportban, 6 órás csoportos foglalkozás keretében 3 alkalommal, workshop jelleggel.
Programok nevelőszülői tanácsadók részére
Tudásbővítő csoportfoglalkozások a fejlesztendő területek megismertetése, a hétköznapok során otthon, szakember nélkül végezhető játékos fejlesztési lehetőségek megismertetése, ezek fontosságának kiemelése.
Szemléletformáló és a prevenciós tevékenységgel kapcsolatos tudásbővítő tréningek a gyermekvédelmi szakellátásban dolgozó nevelőszülői tanácsadók számára.
A tréning alkalmak általános célja, hogy segítse a nevelőszülői tanácsadókat, mint szakembereket abban, hogy képessé váljanak a rájuk bízott nevelőcsaládokban hatékonyan és konstruktívan segíteni az összetettebb problémák esetében is. Önismeretük, szakmai tudatosságuk, szemléletük bővítése, a nevelt gyermekek és családjaik élethelyzetének komplex ismerete által.
A tréning alkalmak konkrét célja, hogy az adott témákhoz kapcsolódó tréninggyakorlatok segítségével sor kerüljön a résztvevők saját élményeinek aktiválására, az esetleges „vakfoltok”, képesség-készség hiányok feltárására, a tanácsadói feladatokhoz nélkülözhetetlen készségek erősítésére és az elméleti ismeretek gyakorlathoz, élményhez kötött átadására.
A tréningek során elérendő cél, hogy a résztvevő:
- legyen motivált a tanácsadói munkájához fűződő saját attitűdjei, elvárásai és a benne feszülő ellentmondások feltárására, tudja, ill. akarja azokat tisztázni a realitáshoz igazítani;
- legyen képes alkalmazkodni a csoport által elfogadott normákhoz és a megfogalmazott keretekhez, szabályokhoz;
- legyen képes együttműködni a csoporttal és a csoport vezetőivel a saját személyiségének és kommunikációjának fejlesztése során;
- legyen képes a kapcsolatban résztvevő felek lelkiállapotának, érzelmeinek, viselkedésének változásait tisztán észlelni, és a változás lehetséges okait megkeresni, értelmezni;
- legyen képes együttműködni a csoporttal és a csoport vezetőivel a saját személyiségének és kommunikációjának fejlesztése során;
- legyen képes az emberi kapcsolatok működéséről megszerzett tudását a gyakorlatba átültetni, és törekedni a tapasztalatból való tanulásra;
- az emberi kapcsolatokban jelentkező problémák kezelésénél az elsajátított módszereket tudja alkalmazni elméleti tudásának felhasználásával együtt;
- legyen képes a gyakorlatból merített nevelési vagy konfliktus helyzeteket másokkal együttműködve elemezni, konfliktusait hatékonyan megoldani;
- alakítson ki a stresszt, feszültséget, konfliktust okozó helyzetek felismeréséhez, rendszerben szemléléséhez és kezeléséhez megfelelő képességet;
- legyen képes a nevelőszülő tevékenysége során várható krízisek és veszteségek kezelésére, ismerje fel a problémajeleket, külső segítség igénybevételének szükségességét;
- legyen képes a saját érzelmek, indulatok felszínre hozására és azokra való reflektálásra.
Mivel a tréning a nevelőszülői tanácsadáshoz kapcsolódó készségek fejlesztésén, az elméleti ismeretek, és a gyakorlat integrálásán és a szakmai önismeret – tudatosság növelésén dolgozik, a foglalkozások hatására a nevelőszülői tanácsadói feladatok megoldásának hatékonyabbá válását várjuk el a képzésben résztvevők esetében.
Hálózati feladatoknak megfelelő informatikai infrastruktúra beszerzése
Nevelőszülői Hálózat részére nyilvántartó rendszer, Bithegyező BitWin szoftver beszerzése
A Bithegyező BitWin keretrendszer folyamatosan nyomon követhetővé teszi a rögzített adatokban történő változásokat. Magas szintű jogosultság rendszerrel rendelkezik, melyben jól szabályozható az „érzékeny” adatok elérhetősége. Az Adattárház modullal lehetőség nyílik a korábban meglévő adatok egységbe szervezésére, és egy-egy gondozott, vagy nevelőszülő teljes történetének egyszerű megjelenítésére. A rendszer biztosítja a képek, dokumentumok tárolását, iktatását. Gondozotti nyilvántartást a gyermekek személyes adatai, nevelőszülők, nevelőszülői tanácsadók, gyermekvédelmi gyámok, valamint vérszerinti szülők és testvérek adatainak rögzítésével. Gazdasági nyilvántartások kezelésére is alkalmas, mint a gyermekellátások összegének számítása, nyilvántartása, zárolások kezelése, nevelőszülői bruttó bérek számítása, nyilvántartása, banki interfészek, utalások, folyószámlák nyilvántartása, kezelése, költségszintű főkönyvi feladás. Jól használható a rendszer az adatszolgáltatások folyamatában, államkincstári adatszolgáltatás, KSH statisztikai adatszolgáltatás, ellenőrző, egyeztető listák lekérdezése. Interfész kapcsolatot biztosít a KENYSZI rendszerhez.
A bevezetéshez szükséges feladatok:
- a folyamatok pontos feltérképezése;
- a munkafolyamatok leképezése Bithegyező modulokra;
- a jelenlegi ügyviteli bázisadatok migrálása a bithegyező rendszerbe;
- a jelenleg is üzemelő rendszerekhez interfész kapcsolatok kiépítése;
- egyéb elektronikus formában nyilvántartott adatok egyszeri migrálása;
- bevezetési tanácsadás, adaptálás;
- felhasználói és rendszergazdai oktatás a rendszer használatáról.
A program által biztosított adatlekérési lehetőségek korlátlanok, a törzsadatok pontos, részletes feltöltése, illetve annak naprakész vezetése esetén ezen programból minden adat rendelkezésre áll, amely szükséges lehet az adatszolgáltatáshoz, gondozási nap számításhoz, nevelőszülői bér illetve ellátmány utalásához, szabadság számításhoz.
A beérkezett ügyiratok PDF formátumban történő feltöltése nagy segítséget jelenthet a különböző területeken dolgozó szakembereknek. Ezzel a programmal könnyebben kezelhetőbbé válna a féltestvérek, testvérek adatainak nyilvántartása is, valamint a kiskorúak illetve fiatal felnőttek iskolatípusonként történő besorolása.
A kimenő postázás során az etikettes borítékozás készítése is kiváltható lenne a programban lévő borítéknyomtatás funkcióval. A nevelőszülők tekintetében a 3 éves felülvizsgálatok, a gondozottak tekintetében a kötelező felülvizsgálatok, gondozási szükségletek felülvizsgálati időpontjai is rögzíthetők, illetve listázhatók, ez által pontosabban nyomon követhetőek.
A nevelőszülők kötelező képzését, esetleges mentességét a jogszabálynak megfelelően nyilvántartja a rendszer. Azzal, hogy a működési engedély adatai is rögzíthetőek a rendszerben, pontosan nyomon lehet követni az elhelyezett gyermekek, illetve vérszerinti gyermekek számának figyelembe vételével az üres férőhelyek számát.
Projektnyitó rendezvény
A projektnyitó rendezvényre 2018. május 29-én 15.00 órai kezdettel került sor, melynek a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat kapcsolattartó terme adott otthont. A projektnyitó rendezvényt megtisztelte jelenlétével Dr. Tanárki Gábor, a Fejér Megyei Kormányhivatal Igazgatója, Bánházi Ágnes gyermekjogi képviselő, valamint a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság Fejér Megyei Kirendeltségének képviseletében Mátrahalmi Tibor igatzgató úr, Lovas Olga Katalin referens asszony, Pál Mária megbízott osztályvezető, valamint Orbánné Stibi Zsuzsanna gazdasági vezető.
Az eseményt Ánosi Péter, a Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ intézményvezető-helyettese nyitotta meg, aki köszöntötte a megjelent vendégeket, nevelőszülőket, gyermekeket és szakembereket.
A rendezvényt színesítette a Nevelőszülői Hálózatban nevelkedő gyermekek rövid, kedves műsora. Ezt követően Deresné Tanárki Mária, a Gyermekvédelmi Központ intézményvezetője, mint a projekt menedzsere bemutatta a projekt célját és tartalmát. A projekt költségvetéséről Kovács Józsefné, a Gyermekvédelmi Központ pénzügyi csoportvezetője, mint a projektben részt vevő pénzügyi vezető tájékoztatta a résztvevőket. Az ünnepélyes nyitó rendezvényt kötetlen beszélgetésnek helyet adó állófogadás zárta.








Projektzáró rendezvény
Az eseményre 2019. szeptember 27-én került sor, Székesfehérváron, az intézmény székhelyén.
A meghívottak nagy számban érkeztek a szép őszi időben. Sok nevelőszülő gyermekkel jött, vér szerinti szülők, szakemberek, meghívott vendégek fogadták el az intézmény meghívását.
Megtisztelte jelenlétével a rendezvényt Dr. Tanárki Gábor, a Fejér megyei kormányhivatal igazgatója, Mátrahalmi Tibor, a SZGYF Fejér Megyei kirendeltsége igazgatója és munkatársai, Horváth Mónika a Fejér Megyei Kormányhivatal szakreferense.
A több, mint 200 résztvevőt Ánosi Péter intézményvezető helyettes köszöntötte, majd felkérte Mátrahalmi Tibor igazgató urat köszöntő megtartására. Igazgató úr köszöntőjében méltatta a nevelőszülők hivatásként végzett munkáját, elismerően szólt az intézményben dolgozó szakemberek tevékenységéről és megköszönte a gyermekekért végzett odaadó munkát, a többletfeladatok vállalását, amely által meg tudnak valósulni a projektek.
Ezután a program moderátora felkonferálta a gyermekek műsorát. Elsőként Pintér Dávid és Puskás Natan adta elő Egy régi kép meséje című verset, majd Balogh Krisztofer énekelte el az Áldott-e föld című dalt. Az ünnepi hangulatot Pintér Lilla Érzések című saját versének előadásával koronázta meg.
Ezt követően Ánosi Péter felkérte Deresné Tanárki Mária intézményvezetőt, a projekt menedzserét, a megvalósítás értékelésére.
Megköszönte a projekt megvalósításában részt vállalt szakemberek, szolgáltatók munkáját és a nevelőszülők együttműködését.
Végezetül, a jelen lévők együttesen megtekintették a felújított kapcsolattartó épületrészt. Valamennyien örömmel konstatálták a változásokat, elismeréssel szóltak a projekt megvalósításáról.
A rendezvény kötetlen beszélgetéssel és állófogadással zárult.
Eszközbeszerzés
- háztartási eszközök
- fejlesztő eszközök nevelőszülők részére
- fejlesztő eszközök nevelőszülői hálózat részére
- kapcsolattartó helyiségbe
Kapcsolat
- Székhely: 8000 Székesfehérvár, Tüzér utca 6.
- Postacím: 8000 Székesfehérvár, Tüzér utca 6.
- Központi telefonszám: +3622315130
- Központi e-mail cím:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. - Honlap: https://fmgyk.hu/